23 jan 2015

Cupcakes versieren met Wilton decorating tip 1M

Cupcakes versieren is een vak apart. En niet bepaald mijn beste vak ;)

Op Amerikaanse blogs heb ik vaak enthousiaste verhalen gelezen over de 1M tip ('spuitmondje' vind ik zo'n afschuwelijk woord) van Wilton. Zie hier mijn eerste poging van 'piping' met de 1M!

De cupcakes heb ik gemaakt met het recept voor worteltaart uit mijn kookboek. Voornamelijk geraspte wortel en vermalen havermout, supergezond en voedzaam dus! De citroentopping is nog leuker (en lekkerder!): die bestaat uit cashewnoten, citroen en honing (ook een recept uit Goed zoet!).

Als spuitzak gebruikte ik de doorzichtige wegwerpzakken van de Hema. De plastic tips die je daarbij krijgt zijn echt vreselijk slecht, maar de tien wegwerpzakken zijn ideaal!

Plastic tips zijn sowieso erg vervelend om mee te werken. De frosting blijft plakken aan die tips. RVS tips zijn dus echt een must, en ik ben zelf erg enthousiast over deze 1M tip van Wilton. Ik kocht hem hier. Superleuk dat ook de citroentopping van cashewnoten zich zo gemakkelijk in een mooie toef laat spuiten!

Enthousiast over bakrecepten zonder geraffineerde suiker? In mijn kookboek Goed zoet! vind je meer dan 60 recepten voor taart, koekjes en desserts!




0 reacties:

Een reactie posten

Laat je reactie hier achter...