28 sep 2012

NY Cheesecake


Sommige taarten zijn volmaakt. Daar moet je niet aan sleutelen met suikervervangers en volkorenmeel. De New York Cheesecake is zo’n volmaakte taart.

Bak haar met liefde en eet haar met aandacht. Dat verdient ze!

NY Cheesecake

Bodem
  • 200 g lievelingskoekjes (bv speculaas, bastogne koeken of AH country cookies)
  • 50 g biologische roomboter

Vulling
  • 400 g roomkaas
  • 100 g suiker
  • 2 eieren, losgeklopt
  • 50 ml sinaasappelsap
  • 100 g witte chocola, in stukjes gehakt zo groot als rozijnen
  • frambozen

1. Hak de koekjes fijn in de keukenmachine. Smelt de boter op zacht vuur, roer de koekkruimels erdoor en druk het mengsel op de bodem van een ingevette springvorm. Zet de springvorm in de vriezer.

2. Meng in de keukenmachine (of met staafmixer) roomkaas, eieren, suiker en sinaasappelsap tot een glad mengsel.

3. Strooi de gehakte chocola over de bodem en giet het roomkaasmengsel erop.

4. Bak de taart circa 40 minuten op 170 graden of tot de bovenkant lichtbruin kleurt.

5. Als de taart is afgekoeld, kun je hem bedekken met frambozen. Lekker als taartje tussendoor of met een bolletje frambozen sorbetijs als dessert.


6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er goed uit... Ook maar eens proberen te maken dit weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke recepten Nanne! De cheesecake ga ik proberen..en die pompoentaart ook :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het water loopt me in de mond, Nanne,
    Nu moet ik helaas eerst een schrijfles voorbereiden, maar straks ga ik die pompoentaart uitproberen:-)
    Marijke Bruwin Veening

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De ingrediënten staan al op de boodschappenlijst! Vanavond maak ik cheesecake :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om jullie reacties te lezen! En voor wie de taart dit weekend al gaat bakken: geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmmm lekker Nan!! Me like :-) Kga volgende week als de babykamer af is mijn tijd eens besteden in de keuken, baktijd! X Vera

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je reactie hier achter...